cavitied سیاسی انتخابات اصولگرایان اخبار سیاسی و اجتماعی

cavitied: سیاسی انتخابات اصولگرایان اخبار سیاسی و اجتماعی

گت بلاگز اخبار پزشکی دلیل مهم زیاد کردن وزن در میانسالی

بسیاری از ما با زیاد کردن سن در حفظ وزن مناسب دچار مسئله می‌شویم و روند زیاد کردن وزن را تجربه می‌کنیم. ولی آیا تا به حال به این مساله فکر کرده‌اید که علت مهم ا

دلیل مهم زیاد کردن وزن در میانسالی

دلیل مهم زیاد کردن وزن در میانسالی

عبارات مهم : پزشکی

بسیاری از ما با زیاد کردن سن در حفظ وزن مناسب دچار مسئله می شویم و روند زیاد کردن وزن را تجربه می کنیم. ولی آیا تا به حال به این مساله فکر کرده اید که علت مهم این شرایط چه چیزی است؟ یک راهنمایی: عادات غذا خوردن شما ممکن است مقصر مهم نباشند.

به گزارش عصر کشور عزیزمان ایران به نقل از «ویمنز هلث» ؛«به گفته دکتر کارولین آپوویان، مدیر مرکز تغذیه و مدیریت وزن در مرکز پزشکی بوستون دلایل مختلفی در زمینه زیاد کردن وزن تاثیرگذار هستند. عوض کردن در شرایط هورمون ها، یک سبک زندگی کم تحرک، زیاد کردن استرس و کمبود خواب به واسطه انجام وظایف، تنها چند نمونه از این دست هستند. ولی علت مهم زیاد کردن وزن میانسالی روند طبیعی از دست دادن توده عضلانی هست. مقدار توده عضلانی بدون چربی ما در وهله نخست به واسطه قیمت متابولیکی تعیین می شود. به بیان دیگر هر چه توده عضلانی بیشتری داشته باشیم، کالری بیشتری خواهیم سوزاند.»

دلیل مهم زیاد کردن وزن در میانسالی

میزان توده عضلانی از حدود سن ۳۰ سالگی به طور طبیعی روند افول خود را شروع می کند و این فرآیند که به نام کم ماهیچگی یا سارکوپنیا آشنا می شود، در حدود ۴۰ سالگی تسریع می شود. در صورتی که به طور فعال اقدامی در جهت حفاظت و ساخت توده عضلانی بدون چربی صورت نگیرد، بدن به کالری کمتری نیاز خواهد داشت، سرعت سوخت و ساز کند خواهد شد و عضله از دست رفته با چربی جایگزین خواهد شد.

در نتیجه این پرسش مطرح می شود که جهت پیشگیری از کم ماهیچگی چه کاری باید انجام داد؟ دکتر آپوویان سه راهنمایی را ارائه کرده است که شامل:

بسیاری از ما با زیاد کردن سن در حفظ وزن مناسب دچار مسئله می‌شویم و روند زیاد کردن وزن را تجربه می‌کنیم. ولی آیا تا به حال به این مساله فکر کرده‌اید که علت مهم ا

انجام تمرینات ورزشی با وزنه حداقل دو بار در هفته که با پیشرفت هر چه زیاد به وزن وزنه ها و شدت تمرینات افزوده می شود.

دنبال کردن یک رژیم غذایی سرشار از منابع پروتئین بدون چربی، از جمله اسموتی های پروتئین.

خواب به میزان کافی. این کار وقت مورد نیاز را جهت ترمیم و بازسازی عضلات در اختیار بدن قرار می دهد.»

دلیل مهم زیاد کردن وزن در میانسالی

واژه های کلیدی: پزشکی | عضلانی | میانسالی | تمرینات ورزشی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs